Goedkope creatine: waar moet je op letten?

Goedkope creatine: waar moet je op letten?

  • 04 mei 0

Creatine is een uitstekend supplement wanneer je intensief sport en graag wat extra energie zou willen hebben. Vooral wanneer je aan fitness of krachttraining doet of een bodybuilder bent, is dit supplement geschikt voor jou. Veel sporters gebruiken dit supplement en zijn onwijs tevreden over de resultaten. Ben je overtuigd en zou je graag eens creatine willen proberen? Dan is het zaak om op zoek te gaan naar een variant die goed bij jouw lichaam en jouw training past. Het supplement wordt namelijk in onwijs veel verschillende varianten aangeboden. Grote kans dat je daardoor niet precies weet waar je moet beginnen. Waarom is bijvoorbeeld de ene variant een stuk duurder dan de ander? En betekent dit ook per se dat de duurdere variant beter is? We leggen je graag uit wat nu precies de verschillen zijn tussen deze soorten en hoe je eenvoudig goedkope creatine vindt die precies bij jouw lichaam en jouw training past.

Het kopen van creatine: hier moet je op letten

Van plan om goedkope creatine aan te schaffen? Dan is het belangrijk om op een aantal dingen te letten. Er zijn namelijk veel verschillende soorten van dit supplement die allemaal op een andere manier worden gemaakt. Daarom is het altijd belangrijk om de verpakking van een product goed te bestuderen. Hoe hoog is bijvoorbeeld het percentage creatine in het product? Hoe hoger het percentage, hoe beter het product zal werken en hoe meer vruchten het af zal werpen. Desalniettemin kunnen de ingrediënten die op de verpakking staan ontzettend veel verwarring opleveren. Een aantal tips: monohydraat is erg goed voor mensen die net beginnen met het gebruik van dit supplement, van ethyl-ester wordt gezegd dat dit sneller wordt opgenomen door je spieren maar over het algemeen is het verschil verwaarloosbaar, van kre-alkalyn wordt ook vaak gezegd dat het beter werkt, maar dit lijkt ook een marketingtruc te zijn. Hetzelfde geldt voor HCL en nitrate. Monohydraat werkt over het algemeen net zo goed als deze andere, vaak duurdere varianten. Zo spaar je dus een hoop geld uit.

Is het veilig om creatine te gebruiken?

Zoals je zojuist hebt kunnen lezen, is goedkope creatine over het algemeen dus net zo goed als de duurdere varianten. Maar hoeveel kan je gebruiken van dit supplement zonder dat het je gezondheid aantast? Over het algemeen wordt het aanbevolen om niet meer dan 3 tot 5 gram per dag in te nemen. Sommige merken raden het aan om te beginnen met een laadfase, oftewel een vijfdaagse periode van intensief gebruik. Hierbij neem je 4 keer per dag creatine in om je lichaam eraan te laten wennen. Dit is echter niet altijd noodzakelijk. Raadpleeg hiervoor altijd de verpakking van het product of ga in overleg met je arts. Ook wanneer je lever- of nierproblemen hebt, is het niet verstandig om dit product te gebruiken. Ook aan zwangere vrouwen en personen onder de 18 jaar wordt aangeraden dit supplement te vermijden. Mocht je twijfelen of het wel een verstandige keuze is om met dit supplement aan de slag te gaan? Raadpleeg dan je arts.

Goedkope creatine: waar moet je op letten?
5 (100%) 2 stemmen

Leave A Comment