Creatine capsules: de voor- en nadelen

Creatine capsules: de voor- en nadelen

  • 03 mrt 0

Veel goeds gehoord over het nemen van creatine? En overweeg je zelf ook om dit supplement te gaan gebruiken? Dan is het zaak om te gaan bepalen wat voor type supplement nu het beste bij jou past. Je kunt creatine namelijk op verschillende soorten manieren innemen. Zo zijn er zowel pillen, capsules als poeder beschikbaar. De manier waarop je dit supplement inneemt, is van invloed op de werking van het product en hoe snel het kan worden opgenomen in je bloed. Wanneer je je een beetje ingelezen hebt in de werking van dit supplement dan weet je dat het voor extra energie kan zorgen waardoor je intensieve trainingen zoals krachttraining langer vol kunt houden. Ideaal wanneer je graag wat langer door zou willen trainen maar hier niet altijd de energie voor op kunt brengen. We leggen je graag uit wat nu precies het voordeel is van het nemen van creatine capsules en waar je op moet letten bij het kopen ervan.

Waarom kiezen voor creatine capsules?

Besloten dat je creatine wilt gaan gebruiken om sterkere spieren op te bouwen en meer energie te krijgen voor je trainingen? Goede keus. Nu is het zaak om het juiste product in huis te halen. En dat kan weleens knap lastig zijn. Er zijn namelijk ontzettend veel verschillende soorten op de markt. Wat dacht je bijvoorbeeld van creatine ethyl ester, hydrochloride, malaat of citraat? Juist, grote kans dat die termen je weinig zeggen. Ze worden vaak gebruikt in verkooppraatjes waarbij wordt beweerd dat de een nog beter werkt dan de ander. Het originele supplement heet echter creatine monohydraat. En geloof ons, dat werkt gewoon prima. Het voordeel van het nemen van capsules is dat je zelf niet meer hoeft af te meten hoeveel van het supplement je nu precies nodig hebt. Een capsule staat gelijk aan de precieze hoeveelheid supplement die je lichaam nodig heeft. Volg hierbij altijd de gebruiksaanwijzing op de verpakking. Dit scheelt een hoop gedoe en een hoop tijd. Hierdoor hoef je namelijk niet in de weer met creatinepoeders en dranken. En dat is wel zo handig.

Hoeveel creatine mag je innemen?

Belangrijk is het om bij het gebruik van creatine goed de voorgeschreven hoeveelheid op de verpakking aan te houden. Een teveel van dit supplement kan namelijk negatieve gevolgen hebben voor je lichaam. Over het algemeen is het voldoende om iedere dag 3 tot 5 gram in te nemen. Sommige producten van het supplement raden het aan om te beginnen met een zogeheten laadfase wanneer je net begint met dit product. Dit houdt in dat je de eerste paar dagen een hogere dosis creatine inneemt om je lichaam aan het spul te laten wennen. Niet elk product vereist echter een dergelijke laadfase. Lees dus goed de gebruiksaanwijzing door voordat je het product gaat gebruiken.

Creatine capsules: de voor- en nadelen
3.7 (73.33%) 3 stemmen

Leave A Comment