Top 3 Goedkoopste Creatine Monohydraat

creatinebl  

Creatine Powder

  • 500 gram
  • € 9,90
  • € 19,80 per kg
  • Gratis bezorgd vanaf €20,-

Bodylab
Bekijk aanbieding

creatinebf  

Creatine Creapure

  • 500 gram
  • € 12,50
  • € 25,00 per kg
  • Gratis bezorgd vanaf €20,-

Bodyenfitshop
Bekijk aanbieding

creatinexxl  

Creatine Monohydrate

  • 500 gram
  • € 12,95
  • € 25,90 per kg
  • Gratis bezorgd vanaf €20,-

XXL
Bekijk aanbieding

Creatine supplement

Creatine supplementOf je nu al jaren gewichten van de vloer tilt of een groentje in de sportschool bent, de kans is groot dat je al eens gehoord hebt over creatine. Voor het opbouwen van spiermassa en kracht is creatine het meest effectieve en populaire supplement. Volgens een onderzoek dat uitgevoerd is door het tijdschrift Muscle & Fitness wordt geschat 75 procent van alle krachtsporters zoals gewichtheffers, boksers en sprinters gebruik maakt van creatine. Dit is niet zonder reden. Creatine is een bewezen supplement dat bijdraagt aan een toename van kracht, explosiviteit, spiermassa en de algehele prestaties.

Creatine monohydraat

creatine monohydraatCreatine monohydraat is de meest verkochte creatinevorm ter wereld. Het is bij veel mensen bekend als supplement maar van nature zit creatine ook in andere producten zoals vis en vlees. Het wordt ook door het menselijk lichaam zelf aangemaakt. Het wordt in het menselijk lichaam aangemaakt uit de aminozuren arginine, glycine en methionine. Per dag produceert een gemiddelde man plusminus twee gram creatine. Voor vrouwen is dit minder. Door creatine als supplement in te nemen kan er meer voordeel behaald worden. Vooral voor krachtsporters is het een behulpzaam supplement en uit diverse onderzoeken blijkt dat deze creatinevorm voor de beste resultaten zorgt.

Wie gebruikt het?

CreatineCreatine wordt veel door sporters gebruikt als supplement op een gezond eetpatroon. Creatine is voornamelijk populair onder sporters die aan bodybuilding doen maar ook onder andere sporten die om kracht en explosiviteit vragen. Het wordt dagelijks genomen waarbij het gemengd wordt met sinaasappelsap of water. Veel sporters kiezen ervoor om het aan de eiwitshake toe te voegen met eventueel dextrose. Creatine is geen steroïde, staat niet op een dopinglijst en is niet illegaal. Het is hiernaast één van de meest onderzochte supplementen dat zonder gevaren ingenomen kan worden.

Creatine voordelen?

  •   Meer spierkracht
  •   Toename vetvrije massa
  •   Eenvoudiger dagelijkse activiteiten uitvoeren
  •   Verbeterde neurologische functie
  •   Vergroot de trainingsintensiteit
  •   Betere pomp in de spieren
  •   Verbetert het herstel
  •   Toename van sprint prestaties
  •   Helpt de mentale toestand
  •   Is veilig in gebruik
  •   Vrijwel geen bijwerkingen

Wat is creatine precies?

press krachtCreatine is een organische stikstofverbinding dat in de lever geproduceerd wordt en voor de energievoorziening van cellen zorgt. Dit zijn voornamelijk spiercellen en de hersenen omdat deze om veel energie vragen. Het bestaat uit drie aminozuren: arginine, glycine en methionine. Creatine is een natuurlijke stof dat voor circa 95% in de spieren opgeslagen wordt. Terwijl honderden krachtsupplementen die gegarandeerde groei van de spiermassa beloven weinig voor je lichaam doen is creatine één van de uitzonderingen die wel degelijk haar werk doet. Het is niet een verspilling van je geld maar een bewezen substantie die voor resultaten zorgt. In de afgelopen veertig jaar is creatine veelvuldig onderzocht met honderden wetenschappelijke onderzoeken die de voordelen gedocumenteerd hebben. Uit al deze onderzoeken is af te leiden dat creatine niet alleen effectief is maar ook veilig in gebruik.

Waarom creatine nemen?
Wie wil nu niet sneller spieren opbouwen? Creatine is het supplement waar het meest onderzoek naar gedaan is. Dit betekent dat er al veel bekend is over het effect van creatine en of de resultaten die beloofd worden ook behaald kunnen worden. De reden waarom creatine zo populair is ligt met name aan het feit dat het er simpelweg voor zorgt dat de spieropbouw sneller gaat. Natuurlijke creatine en als supplement hebben hetzelfde effect in het lichaam. Door creatine toe te dienen aan het lichaam wordt de concentratie creatine in het lichaam hoger met alle voordelen die natuurlijke creatine ook heeft. Creatine dat gekocht wordt als supplement wordt natuurlijk niet in het lichaam van iemand anders aangemaakt maar het heeft hetzelfde molucaire profiel dat overeenkomt met creatine dat in het lichaam aangemaakt wordt. Voor een persoon die niet sport is het niet nodig om creatine in te nemen. Een gebalanceerd voedingspatroon voorziet doorgaans in alle benodigde stoffen die het lichaam nodig heeft.
 

Welke creatine kopen?

krachtsportAls je een willekeurige supplementen webshop bezoekt dan kom je verschillende potten creatine tegen met exotische en spannende namen. Wat zijn de verschillen tussen deze creatinesoorten en welke moet je nu kiezen? Als je niet weet welke soort nu het beste voor je is dan kost je veel tijd om erachter te komen welke je moet hebben. Er zijn vijf soorten creatine die onderscheiden worden. Dit zijn creatine citraat, creatine ester, creatine maltaat, creatine fosfaat en creatine monohydraat. De eerste stap bij het kiezen van een supplement is informatie opzoeken over het product. De productbeschrijving geeft een goed beeld van wat het product kan doen maar in de regel worden de voordelen overdreven. Het is daarom goed om zelf onderzoek te doen naar het product.

Creatine monohydraat
Er zijn verschillende creatinesoorten op de markt verkrijgbaar. De meeste onderzoeken zijn gedaan naar creatine monohydraat waardoor er ook het meest bekend is over deze creatinevorm. Het is niet zonder reden waarom het meeste onderzoek is gedaan naar deze vorm. Monohydraat wordt gezien als de creatine standaard en wordt over het algemeen gezien als de beste creatinevorm. Het is hiernaast vaak ook de goedkoopste vorm van creatine.
 

Bijwerkingen?

sport
Er zijn niet veel gedocumenteerde bijwerkingen bij het gebruik van creatine. Creatine is een relatief veilig supplement met weinig tot geen bijwerkingen. Uit onderzoek blijkt dat bepaalde bijwerkingen optreden als de aanbevolen dosis ver overschreden wordt. Als teveel creatine ineens ingenomen wordt dan is diarree of misselijkheid een mogelijk gevolg. Het is dan verstandig om de dosis over de dag te verdelen. In een aantal gevallen kunnen buikkrampen ontstaan als de creatine ingenomen wordt zonder voldoende water. Creatine valt niet in een doping categorie en het is geen steroïde. Het is één van de meest onderzochte supplementen dat zonder gevaarlijke bijwerkingen gebruikt kan worden. Gebruikers die zich zorgen maken om de gevolgen van het stoppen met creatine hoeven dit niet te doen. Een onderzoek naar creatine heeft aangetoond dat er geen kracht- en spierverlies is als gestopt wordt met creatine.

Hoeveel innemen?

sprintenCreatine monohydraat wordt ingenomen met een laadprotocol. Dit wordt ook wel een laadfase genoemd. In de eerste fase die 5 tot 7 dagen duurt wordt er dagelijks 0.3 gram creatine per kilo lichaamsgewicht ingenomen. Als je bijvoorbeeld 80 kilo weegt dan komt dit neer op 24 gram creatine per dag. Over het algemeen nemen de meeste sporters 20 tot 25 gram creatine per dag in tijdens de laadfase.

Definitieve fase
Na de laadfase begint de definitieve fase. Deze kan zolang duren als je wilt. Vroeger ging men uit van creatine cycli maar dat is tegenwoordig achterhaald. Creatine kun je zolang gebruiken als je wilt. Tijdens de definitieve fase wordt er dagelijks 0.03 gram creatine per kilo lichaamsgewicht ingenomen. Dit is een tiende van de hoeveelheid creatine in de laadfase. Voor de persoon van 80 kilo komt dit neer op 2,4 gram creatine per dag. In de realiteit kiezen veel gebruikers ervoor om 5 gram creatine per dag in te nemen na de laadfase.

Wanneer neem je creatine in?
Als je eenmaal een creatine supplement in huis hebt gehaald en niet kunt wachten om het te gebruiken dan vraag je je waarschijnlijk af wanneer je creatine het beste in kunt nemen. De onderzoeken geven hier geen duidelijk antwoord op. Er zijn gebruikers die het voor de training innemen, anderen hebben geen voorkeur en een deel doet het liever na de training. Voor alle methoden valt wat te zeggen waarbij de meeste gebruikers inmiddels geen voorkeur hebben en aangeven dat het niet uitmaakt wanneer het gebruikt wordt.

 

Creatine Monohydraat
4.17 (83.33%) 12 stemmen